יום שלישי, 30 בנובמבר 2010

מחירון שכירות דירות ב- SMS / שירות חדש מבית לוי יצחק

לפני יומיים בדיוק הודיע מחירון הרכב של "יד 2" על מחירון רכב מודפס מטעמם, שיתחרה ראש בראש במחירון הותיק של השמאי לוי יצחק.

היום, כתגובת נגד, מודיע לוי יצחק על השקת שירות חדש לשוכרי דירות - קבלת מחירי שכירות ב-36 ערים מרכזיות באמצעות SMS, בעלות של 7 ש"ח עבור כמות בלתי מוגבלת של שאילתות ב-24 שעות.

האם זה אטרקטיבי?
האם השירות החדש של לוי יצחק יהפוך להיות הסטנדרט החדש לקביעת מחירי שכירויות?  אני בספק רב.
בעידן הלוחות החינמיים (ובראשם - בפער גדול - יד 2) והרשתות החברתיות - מה הטעם לשלם על שירות שאותו אפשר לקבל מאתרים אחרים לגמרי בחינם?

מעבר לכך - בכל הקשור לקביעה (או להערכה) של מחירי שכירות, ה"חינמיות" שמושכת אליה גולשים רבים כל כך משני צדדי המתרס (משכירים ושוכרים) - הופכת ליתרון ומנצח.
אפילו תחת הנחה שמרנית (מאוד) ש-40% בלבד משוק המכירה וההשכרה מתנהל היום בלוחות החינמיים - קשה מאוד עד בלתי אפשרי, גם לשמאי מנוסה כמו לוי יצחק, לקבוע או להעריך את המחירים בצורה מדוייקת יותר מאשר בלוחות החינמיים. ההוכחה הכי טובה לכך היא ששירות ה-SMS החדש מתייחס ל-36 ערים מרכזיות בלבד. נסו לבדוק כמה ערים, מושבים ויישובים אפשר למצוא בלוחות החינמיים.

איזה מאיפה יבוא הכסף?
עושה רושם שלוי יצחק ממשיך לבסס את המודל שלו על שירותים בתשלום (בדומה למחירון הרכב שלו שגם גרסתו האינטרנטית ניתנת לשימוש בתשלום בלבד), בעוד ההכנסות של חברות אחרות (דוגמת יד 2) מתבססות על שיתופי פעולה מסחריים (עם בנקים, חברות ליסינג, חברות ביטוח), ולא על תשלום מהצרכן הפרטי.

האם לוי יצחק טועה, או שיש משהו בסיסי במודל העסקי שלו שחברות אינטרנט צעירות עוד ילמדו בעתיד?

לוי יצחק - OUT ?
ללוי יצחק היה יתרון אדיר דווקא בשוק המוסדי - בגלל המוניטין, השם והרזומה שלו, אבל גם היתרון הזה הולך ונעלם:
- איגוד שמאי הרכב (שקובע את שווי הרכב שלכם עבור חברות הביטוח) כבר הודיע שמחירון יד 2 הוא המחירון הרשמי שלו.
- בנק מזרחי טפחות היה הסנונית הראשונה מבין הבנקים שהודיע שיקבע את שווי כלי הרכב לפי מחירון יד 2 במקום המחירון המקובל של לוי יצחק (פרויקט שאותו ניהלתי בבנק במהלך שנת 2009).
- חלק מחברות הליסינג עצמן כבר קובעות את שווי הרכבים לפי מחירון יד 2 (כי כך קובעים אותו גם השמאים וחלק מהבנקים).

דבר אחד בטוח -
יהיה מעניין לראות מה יהיה דינו של שירות ה-SMS החדש של לוי יצחק, ואיזה שירותים נוספים מכינים לנו החבר'ה הצעירים של יד 2.

אני מהמר, ש(גם) במלחמה הזאת - הרוב עוד לפנינו.

חושבים שהפוסט יכול להועיל לאנשים נוספים?   שילחו להם לינק, או שתפו אותו בעזרת כפתורי השיתוף שלמטה.

אשמח לקבל תגובות והערות גם במייל - myzarkor@gmail.com .

יניב טילינגר     Yaniv Tillinger